poniedziałek, 8 lipca 2013

Źródło inspiracji

Czytanie i oglądanie wszystkiego co związane z naszymi czworonogami stało się dla nas, dla Tosi i dla mnie nowym źródłem inspiracji na nowe komendy, sztuczki oraz tricki. A mianowicie mam na myśli sztuczkę ''touch''. Sztuczka polega na dotykaniu przez psa różnych przedmiotów. Właściciele swoich pupili rozgrywają to w sposób podstawowy, czyli piesek ma za zadanie dotknąć nosem ręki lub jakiegoś przedmiotu. Natomiast ja postanowiłam, że rozegramy to inaczej. Nauka nie była trudna, bo sunia od razu załapała o co tak na prawdę chodzi. Położyłam przed Tosią karteczkę, kiedy powiedziałam ''touch'' Tosia dotknęła łapką owej karteczki (o takie rozegranie mi chodziło). Następnie kliker w ruch i sucha karma, która posłużyła nam jako smakołyk. Zmieniałam przedmioty, potem był to szarpak, samochodzik, skarpeta, ręka itp. Tak oto w naszym rankingu znalazła się kolejna sztuczka. Jeśli dobrze pójdzie to zaczniemy się uczyć sztuczki ''make the face'' ;).

4 komentarze:

  1. Dotrwałam do końca, nie wierzę.
    To połóż smakołyk i zrób tak żeby położyła na niego łapę :)
    Pamiętaj, ma położyć łapę, a nie go zjeść ^.^
    Tosi pomaga kliker?
    Zastanawiam się czy kupić dla Shaggy.
    Chociaż temu ułomkowi nic już nie pomoże ;]]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uwierz *.*
      Właśnie zjada, jeszcze to trzeba doszlifować :). Próbowałam, ale zjada, moja małpeczka wszystkożerna jest ;).

      Owszem, kliker jest bardzo dobry i ułatwia nam naukę, aczkolwiek to zależy jak pies na niego zareaguję, bo jak ja np. kliknę to moja sucz już drgnie, spojrzy się i oczekuje smaczka ;). Kup.

      Usuń
    2. Na każdego psa kliker działa dobrze tylko trzeba go poprawnie uwarunkować, czyli klik -> smakołyk, klik -> smakołyk, aż pies skojarzy że po kliku jest smakołyk :). Potem możemy już wprowadzać kliker do ćwiczeń. Już miałam styczność z przypadkami, że właściciel kupuje klikee i od razu klika psu do sztuczek, a pies nie rozumie o co chodzi bo nikt mu tego nie wytłumaczył tak jak należy :)

      Usuń
    3. Dokładnie :)
      Moja sunia jak kliknę to już czeka na smakołyka xD.

      Usuń